Annulatie voorwaarden omwille van het "CORONAVIRUS"

Beste baasjes,

Gezien de omstandigheden door het CORONA-virus krijgt het hotel uiteraard heel veel annuleringen binnen waarvoor alle begrip.

Op dit moment zijn april en mei volledig geannuleerd en komen de eerste annuleringen van reservaties voor juli en augustus ook binnen.

Zelfs indien we verder vooruit kijken vrezen we dat de zomervakantie ook volledig geannuleerd gaat worden gezien deze situatie en de raad dat de mensen hebben gekregen om geen vakantieplannen te maken, waarvoor alle begrip.

Helaas komen de pensions die hun zaak in bijberoep doen en een uitbetaling van 80% hebben van hun hoofdberoep, niet in aanmerking voor een premie of tussenkomst van de staat.
“Zelfstandigen in bijberoep die een inkomen hebben tussen 6.996,89 euro en 13.993,78 euro kunnen een beroep doen op een compensatiepremie van 1.500 euro. Deze premie geldt ook voor zelfstandigen in bijberoep die verplicht moeten sluiten, maar geldt niet voor zelfstandigen in bijberoep die dit combineren met een job als werknemer van 80% of meer.”
Maar goed, we zien wel waar het ons brengt.

We mogen ons nu al gelukkig prijzen dat we allemaal gezond blijven en dat we geen leed hebben door verlies van familie of vrienden.

Wat hebben wij als zaak beslist;     NIET MEER VAN TOEPASSING! (zie Aanpassing CORONA maatregelen 2022)”

Om toch een beetje aan onze vaste kosten uit te komen hebben we in samenspraak met onze boekhouder het volgende beslist.

  1. We gaan niet de voorschriften van annulatie bij reservatie aanrekenen aan onze gasten om ze nog niet meer in kosten te jagen.Heel wat baasjes hebben ons gevraagd om te mogen wachten tot op het laatste moment, en daarom deze beslissing.
  2. Wel gaan we het normaal verplichte voorschot vragen om toch een beetje uit onze vaste kosten te komen.
  3. Deze voorschotten bij reservering hebben we uit sociale aangelegenheid nooit gevraagd van zodra we onze baasjes kennen maar nu gaan we er wel niet onderuit komen willen we zelf geen zwaar verlies lijden met onze zaak gedurende deze periode.
  4. Enkel tijdens een eerste reservatie vroegen we een voorschotje maar hierna deden we dat niet meer ook al staat dit zo in onze reglementen https://www.chezchopin.be/algemene-voorwaarden/
    De baasjes die onlangs voor het eerst bij Chez Chopin op bezoek zijn geweest, hebben dit voorschotje al betaald. We vragen enkel aan die baasjes of ze ons op de hoogte kunnen brengen van een mogelijke annulering.

    Alvast bedankt voor jullie begrip!

Bert Claeskens